Prawie każda firma ma stronę www. Jedni są zadowoleni bo rozumieją, że dzięki obecności w internecie pozyskują klientów oraz więcej zamówień. Inni narzekają, że strona nic im nie daje, że jest tylko wizytówką za której utrzymanie muszą płacić.

Ludzie często myślą, że wystarczy uruchomić stronę www a klienci będą dobijali się do drzwi a zamówienia będą sypały się jak z rękawa. Gdy tak się nie dzieje to są bardzo zawiedzeni i później wszystkim opowiadają, że posiadanie strony www nie przynosi żadnych korzyści. W sumie to mają dużo racji bo samo stworzenie strony www nie wystarczy aby przyciągała ona nowych klientów do firmy. Jeżeli klient nie zna adresu strony to szukając produktu lub usługi, którą oferujesz będzie korzystał z wyszukiwarki i jeżeli to strona konkurencji a nie Twoja wyświetli się w wynikach wyszukiwania to po prostu kupi u konkurencji a nie u Ciebie.

Jeżeli w wynikach klient nie widzi Twojej strony tylko strony konkurencji to oznacza to, że konkurencja, jeżeli chodzi o widoczność w Internecie, jest lepsza od Ciebie. Ich strony są lepiej przygotowane i zoptymalizowane i zgodne z wytycznymi Google. Teraz już wiesz dlaczego Twoi potencjalni klienci kupują od konkurencji zamiast od Ciebie.

Ale nic straconego, możesz to bardzo łatwo zmienić. Najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwania nie są przypisane na stałe tylko do konkretnych firm. Ty także możesz się znaleźć w pierwszej 20. a nawet 10. wyników wyszukiwania. Wystarczy, że zatroszczysz się o SEO swojej strony www.

SEO (search engine optimization) to proces polegający na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności oraz ruchu pozyskiwanego z wyników wyszukiwania. Podstawą skutecznego SEO jest optymalizacja strony pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google. Po prawidłowym przeprowadzeniu optymalizacji strona będzie się pojawiała na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

SEO jest obecnie najlepszą i najskuteczniejszą metodą promocji witryny w Internecie gdyż około 80% całego ruchu generują wyszukiwarki a zwłaszcza ta najpopularniejsza, Google.

Znalezienie się w pierwszej 20. jest obecnie bardzo ważne ponieważ, jak pokazują badania, większość internatów przegląda tylko serwisy znajdujące się na pierwszych dwóch stronach wyników wyszukiwania. Witryny z trzeciej i następnych stron wyników wyszukiwania mają już dużo mniejszą oglądalność ponieważ są odwiedzane sporadycznie. Ludzie żyją coraz szybciej i nie mają czasu na długie poszukiwania dlatego firmy znajdujące się w na pierwszych 20. miejscach wyników wyszukiwania zdobywają nowych klientów, rozwijają się i osiągają większe zyski.

Jeżeli Twoja strona także trafi do pierwszej 20. wyników wyszukiwania to znajdą ją osoby zainteresowane produktami i usługami, które oferujesz. Szansa, że zostaną Twoimi klientami jest naprawdę ogromna. Naprawdę warto być w czołówce.

Aby jednak tak się stało musisz tak przygotować nową stronę www lub poprawić tę którą już masz w taki sposób aby ta była zgodna z wytycznymi Google.  Jak to zrobić szybko i prawidłowo dowiesz się na

kursie z pozycjonowania stron internetowych

Zapisz się na kurs

Kurs pozycjonowania dla początkujących

Pomysł na napisanie tego kursu-poradnika powstał przypadkiem. „Sprawcą” jest mój kolega
 Robert, który przyszedł do mnie pewnego dnia i powiedział:
-
– Piotrek, wiem, że znasz się na budowie stron www i na pozycjonowaniu. Czy mógłbyś
mi pomóc?
– O co chodzi – zapytałem zdziwiony, bo do tej pory Robert raczej nie zwracał się
 o pomoc, zawsze wszystko robił sam.
– Coraz więcej klientów szuka produktów w Internecie i chciałbym docierać do nich 
także poprzez moją stronę www. Niestety strona znajduje się na bardzo odległych
 pozycjach, w wynikach wyszukiwania. Ostatnio gdy sprawdzałem byla gdzieś na 287 pozycji. Nie znam się na pozycjonowaniu
i nie wiem co zrobić aby poprawić ten wynik.
 Zamówień składanych przez stronę www jest niewiele, wchodzą na nią tylko osoby, które znalazły adres www na ulotkach lub w reklamach. Chciałbym żeby moja strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania bo to w Internecie ludzie obecnie poszukują produktów. Konkurencja nie śpi i jest bardzo aktywna w Internecie, a ja nie mogę sobie pozwolić na to aby zostać w tyle.
– Niestety w tej chwili nie mogę Ci pomóc, realizuję pilne zlecenie i brak mi czasu ale w Internecie znajdziesz dużo firm, które zajmują się pozycjonowaniem i możesz
 im zlecić sprawdzenie i wypozycjonowanie Twojej strony.
– Tak, wiem. Już nawet zasięgnąłem informacji ale jak sobie policzyłem ile musiałbym 
zapłacić za pozycjonowanie to włos zjeżył mi się na głowie. Oferta mojej firmy 
jest bardzo bogata i gdybym chciał płacić za pozycjonowanie każdego produktu to 
miesięcznie kosztowałoby mnie to nawet kilkanaście tysięcy złotych i mogę nie zarobić w miesiącu tyle aby zapłacić za pozycjonowanie.
 A nie uśmiecha mi się pracować tylko po to żeby mieć na zapłacenie rachunków. Też chcę coś z tego mieć. Z tego co zdążyłem się zorientować to taka firma optymalizację serwisu wykona w
kilka lub kilkanaście dni a potem co miesiąc będzie brała ogromne pieniądze praktycznie 
za nic. Wolałbym zapłacić jednorazowo tylko za optymalizację strony i nie płacić comiesięcznego haraczu
.
– Wiem, znam stawki. Ale pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja, to bardziej
 złożony proces. Nie zmienia to faktu, że kwoty nie są małe.
 Jednak, tak jak powiedziałem wcześniej, naprawdę teraz nie mam czasu i tak będzie przez najbliższy miesiąc. Jeżeli ci się spieszy i chcesz 
zaoszczędzić to możesz kupić jakąś książkę o pozycjonowaniu i zastosować
się do zawartych tam rad.
– Też o tym myślałem. Oglądałem nawet kilka ale prawdę mówiąc nie mam czasu 
aby przebijać się przez 400 stron różnych opisów. Najlepsza byłaby taka, w której po kolei byłoby 
napisane co należy zmienić na stronie, krop po kroku, i jak to zrobić, bez tego całego rozpisywania się, ale niestety nic takiego nie znalazłem. Może zrobiłbyś mi, oczywiście w wolnej chwili, taką listę gdzie w punktach byłoby napisane co powinienem zmienić na stronie. Oczywiście nie za
 darmo. Wiem, że zajmie to trochę czasu i chętnie za to zapłacę bo znam Ciebie i wiem, że będzie warto.
– Hmm? Wiesz co zrobimy? Za 3 dni muszę oddam do akceptacji projekt, nad którym 
właśnie pracuję i myślę że później będę miał ze dwa dni wolnego, wtedy obejrzę Twoją stronę i pomyśle jak będę mógł pomóc.
– Świetnie, będę bardzo wdzięczny.

Tak jak obiecałem trzy dni później usiadłem do komputera aby obejrzeć stronę Roberta.
 Strona jak to strona, wyglądała jak 90 procent innych stron firmowych. Niby było wszystko, to co powinno być na takiej firmowej stronie, ale nic nie było zoptymalizowane,
 niewłaściwe tytuły podstron lub brak tytułów, brak opisów, brak nagłówków, teksty niesformatowane przez co treść była mało czytelna. Grafiki różnej jakości i bez opisów itp.
 Typowe błędy jak na większości stron. Nic dziwnego, że jego strona wyświetlała
 się na dalekich pozycjach.

Wypisałem w punktach wszystkie uwagi a wieczorem zadzwoniłem i poprosiłem o 
spotkanie. Robert przyszedł następnego dnia.
– Obejrzałem Twoją stronę i na kartce wynotowałem to co musisz zmienić, jest tego
 trochę. Starałem się pisać bardzo przejrzyście i mam nadzieję, że wszystko będzie 
jasne. Przeczytaj to co napisałem i powiedz czy wszystko rozumiesz.
Robert wziął kartkę i zaczął czytać. Co jakiś czas przerywał czytanie i zadawał pytanie
. Gdy dobrnął do końca powiedział.
– Zrobię tak jak mi napisałeś, nie jest to takie skomplikowane jak wcześniej myślałem. Jak myślisz po jakim czasie moja strona może znaleźć się w pierwszej dwudziestce a może nawet dziesiątce wyników wyszukiwania?
– Muszę Cię zmartwić, nie będzie to za szybko. Jeżeli chodzi o ogólne słowa może 
to potrwać nawet kilka lub kilkanaście miesięcy, wszystko zależy od konkurencyjności 
danego słowa, ale samo zoptymalizowanie serwisu powinno przynieść ogromną 
poprawę pozycji. Myślę, że w przypadku Twojej strony jakieś efekty powinny być widoczne już po około 2 tygodniach a może nawet szybciej.

Po kilku dniach Robert zadzwonił i powiedział, że poprawił stronę według moich zaleceń 
i czy mógłbym rzucić okiem. Wszedłem na stronę i muszę powiedzieć, że poradził sobie całkiem nieźle biorąc pod uwagę brak doświadczenia w tej dziedzinie. Oczywiście miałem jeszcze kilka uwag, ale ogólnie było całkiem nieźle.
– Muszę powiedzieć, że poradziłeś sobie wyśmienicie.
– Dziękuję i co teraz?
– Teraz czekamy. Sprawdź na jakich jesteś miejscach w Google na wybrane słowa 
kluczowe. Mam nadzieję, że założyłeś konto w Google i masz dostęp do narzędzi
 dla webmasterów?
– Tak, zainstalowałem też Google Analytics.
– Świetnie. Za dwa tygodnie zobaczymy co dalej.

Zadzwonił po 5 dniach i z radością w głosie oznajmił, że strona podskoczyła w wynikach
o kilkanaście miejsc a na niektóre słowa nawet o kilkadziesiąt pozycji.
 Pozycja strony w wynikach wyszukiwania systematycznie rosła. Robert był w siódmym niebie.
 Ja także byłem zadowolony. Skończyłem swoje zlecenie i dzięki Robertowi miałem kolejne ponieważ podał kontakt do mnie swoim klientom i im także pomagałem w optymalizacji
 ich stron.
 Minęły dwa miesiące i obecnie strona Roberta znajduje się w pierwszej dziesiątce 
na ponad 25 mniej konkurencyjnych słów. Zwiększyła się liczba wejść na jego stronę oraz, co najważniejsze, liczba zamówień.
 Pomimo tego, że bardzo konkurencyjne słowa kluczowe wciąż znajdują się na dalszych pozycjach to i tak optymalizacja strony przyniosła Robertowi ogromne korzyści.
 Dzięki zmianom jakie wprowadził na swojej stronie zaczęła sie ona wyświetlać na wysokich miejscach w wyników wyszukiwania.

Poradziłem Robertowi, żeby najbardziej skupiał się na optymalizacji strony pod mniej popularne słowa kluczowe. Takie słowa, które są rzadziej wpisywane w wyszukiwarkę i które generują mniejszy ruch, jest o wiele łatwiej i szybciej wypozycjonować. Powiedziałem, żeby się nie przejmował tym, że  mało osób wpisuje je w wyszukiwarkę bo jeżeli będzie miał bardzo dużo takich słów to dzięki ich dużej liczbie będzie pozyskiwał naprawdę sporo klientów i to takich, którzy już najczęściej wiedzą czego chcą, są zdecydowani i tylko szukają miejsca gdzie będą mogli złożyć zamówienie.

Najlepsze w tej metodzie jest to, że pozycjonując stronę na takie niszowe słowa o potencjalnie małym ruchu przy okazji pozycjonuje także swoją stronę na te trudniejsze frazy. Jeżeli jednak chce aby strona pojawiła się szybko w 
wynikach wyszukiwania na te bardzo konkurencyjne słowa, powinien zwrócić się 
do firmy zajmującej się zawodowo pozycjonowaniem bo sama optymalizacja serwisu 
już nie wystarczy. Jeżeli jednak chce dalej samodzielnie pozycjonować swoją
stronę to powinien założyć własne zaplecze pozycjonerskie. Powiedział, że się zastanowi.

Pomyślałem, że skoro moje uwagi pomogły Robertowi  oraz jego znajomym, którzy byli także bardzo zadowoleni z moich rad 
to może warto by było napisać kurs-poradnik, w którym w bardzo prosty i przystępny sposób, punk po punkcie, i bez zbędnych opisów opisałbym co należy zmienić na stronie oraz jak to zrobić.

Tak też 
zrobiłem. 


Któregoś wolnego dnia zebrałem wszystkie notatki z uwagami, jakie miałem do 
strony Roberta oraz innych, które pomagałem optymalizować i zacząłem pisać. Musiałem stworzyć taką listę,
 która byłaby na tyle uniwersalna żeby nadawała się do zastosowania przy optymalizacji stron z 
różnych branż
.

Tak powstał ten kurs. Opisałem w nim, krok po kroku, jak zmodyfikować 
stronę aby zaczęła piąć się w górę w wynikach wyszukiwania. Najlepsze w tym jest to, że każdy właściciel dowolnej strony www może to zrobić samodzielnie.

Jeżeli Ty także chcesz samodzielnie poprawić swoją stronę to bardzo polecam ten kurs.

kurs pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych

Zapisz się na kurs

Layer 1